ONCE UPON A TIME AGO.....


.

Salam sume kengkawan...hari ni aku carik jugak masa tuk tulis dalam blog kite ni..tak boleh tahan ingat sorang2 ni..esok(13/9/2008) kite sume dah nak berbuka sama-sama...kat Century Mahkota Melaka...halamak..di peringkat permulaan, aku ade problemo skit dgn ayah aku..biase le anak dara dia yang tersayang ni, sure die susah nak lepaskan...setelah aku pujuk dan pujuk dan pujuk(berkat keluhan dak Sal,Pidah, ema n Farah), akhirnya insyaallah aku sampai le kat Melaka tu..actually sejak dapat green light dari 'warden' aku yang sorang tu, aku mmg x-cited sungguh! hari tu aku kalau x dapat gi, nak je aku jadi EMONT SCOLFIELD daaa..asyik tgk je cite feveret aku tu, nak gak apply dalam kehidupan..hahahaha...dah berapa hari ni aku tingat le kenangan kat skolah dulu kan..zaman2 bulan pose...dari bangun sahurnye, muka toye giler nak menelan nasik..kul 3.45 loceng dah bunyik dah..menyirap gile je bisingnye..nak-nak sape yang duduk kat Blok G tu(cam aku form 4), pastu kite balik dalam kul 1.15 sbb ade sembahyang berjemaah ngan cikgu2 kat surau kite yang besar tu (tepi blok G)..time ni pun ade gak yang slalu escape kan (aku terutamanya..hahaha)..pidah xkan lari kot..konon2 naik dorm sbb nak amik telekong sbb lupe nak bwk(mmg tipu ler tu, alasan skema), time ni sapa yang x pose, dh tentu kene gi dewan besar dgn tazkirah..sampai bab sini, yang x pose tu, berlari turun tangga 'batu caves' tu nak gi sembahyang le konon, then gabung la alasan2 yang kat atas tu..sebenaunye nak 'mentedarah' roti dgn sambal bilis kering kat bilik..uiiiiii..duk asrama itu le makanan yang paling sedap nak ditelan..( untuk aku, mak dak Syel(syelliza) nye sambal bilis mmg sedap sampai x sedar MakBib datang buat spotchek..tapi tu hari 1 je yang kantoi..lps tu dah tentu kitaorg lebih expert siut..bwk sambal tu masuk dalam locker-maklumlah kecik skit dari skang ni badannye...tapi aku mmg ingat aku kene tangkap sbb x gi tazkirah..time nak buka pose pulak bile dah jd senior, turun kul 7 lebih..padahal sume kene turun kul 645 kan(kalau x silap aku le, kalau silap ampun ye)..ade lagi tazkirah nye tu,..kul 7, berkumandang le nasyid ustaz Badrul Amin,,,zikir munajat..aduhaii..mmg best gile..aku kemain carik CD tu akhirnya dapat gak..bile aku dgr dalam kete, mmg aku terbayang zaman skolah SHARODZ....BEST MEMORIES tuk aku...nak nak bile dgr zikir yang slalu kite nyanyi leps solat jemaah maghrib kan..ila histulilfirdaus......panjang kalau nak nyanyi ni...tapi aku sure korang sume mesti ingat kan..time ni iejat yang slalu jaga radio dalam bilik kecik belakang pentas dewan makan tu...azan je, ape lagi...lpas doa..bismillahh..time to Wallap le ape yg ade dlm tray..nyum...nyumm..lauk dewan makan masa ni sedap sungguh....lagi-lagi bile hari jumaat n sabtu...mmg makan bukan nasik putih la..nasik minyak la, nasik beriani la...ish3x...lps makan kite gi solat maghrib n terawih..buat lapan je, pastu kene gi Prep....untuk pengetahuan korang, aku sebenarnye tgh nak nangis ni bile tingat citer yg lepas..nanti if aku ade anak, aku nak hntr die gi asrama, sbb biar terdidik sikit bebudak tu nanti..macam aku ni, if skolah biase, entah ape le jadik skang ni kan..walaupun x dela bagus sgt tp tersusun skit kehidupan tu..mmm..ape lagi aku nak citer ni...rase nye tu je la stakat ni..nanti if ade lagi aku nak share, aku post le lagi k...buat sume kawan-kawan SHARODZ....hopefully kite x kan stop keep in ptuch each other...may next gath will be more happening from time to time.....adios.....

-azza a.k.a emont-

2 Responses to “ONCE UPON A TIME AGO.....”

  1. Hehehehe...emma...ko memang "giler". Aku satu dorm ngan ko masa kita form 5 ke form 3..kat blok H?? ko punyer le giler.. bangun awal nak mampus pi mandi..tapi lepas tu ko bantai tido balik.....hehehehe. Itu yg aku paling ingat pasal ko.. Dok asrama memang best..nak2 si nadia tu..asyik nak balik jer..ada satu malam bapak dia datang bawa balik sebab kapas "cotton bud" tinggal dalam telinga..dia kata mcm pusing2 je dunia...hehehe..kelakar bila ingat2 balik...nad...jangan marah daa...apa pun ko tetap supplier majalah n keset dangdut beb!!!

  2. alamak..lupe kenalkan diri...hehehe...post kat atas tu aku yg tulih...ina kt